Rockets, Cars & Coffee
Sunday and lovely weather, its was time to use the 356A Coupe after three weeks of holiday in the Oldspeed Beetle 1957.
You could really feel the extra power in the Porsche after more than 4000kms in the Beetle.........during our holiday.
It was a roundtrip of around 90km and we did go to the crash site of a German WWII V2 rocket.
It was launched from Peenemünde in Germany from their test facility in June 1944.
Sweden was not in the war, so this was some sort failure.
It was Wernher von Braun who was in charge for the development of the V1&2 and after the war he designed the Saturn V and other rockets for the US.
Today the crash site still has a large crater and also a 1:5 model of the V2 rocket.
Some facts on the rocket:
Height: 14 meters
Diameter: 1.7 m
Weight: 12.9 tons
Top speed: 7000km/h
Max altitude: 80kms
Rocket power: 1 012 000 hp.
On the way back we saw two old Ford Anglia in a little village.
It was a great little trip, history lesson and good coffee.😉
-----------------------------------------------------
Raketer, bilar & kaffe
Söndag och härligt väder, det dags att använda 356A Coupe efter tre veckors semester i Oldspeed Beetle 1957.
Man kunde verkligen känna den extra kraften i Porschen efter mer än 4000kms i Beetle.........under vår semester.
Det var en tur och retur på cirka 90 km och vi åkte till haveriplatsen för en tysk V2-raket från andra världskriget.
Den startade från Peenemünde i Tyskland från deras testanläggning i juni 1944.
Sverige var inte med i kriget, så det här var något slags misslyckande.
Det var Wernher von Braun som var ansvarig för utvecklingen av V1&2 och efter kriget designade han Saturn V och andra raketer för USA.
Idag har olycksplatsen fortfarande en stor krater och även en 1:5-modell av V2-raketen.
Lite fakta om raketen:
Höjd: 14 meter
Diameter: 1,7 m
Vikt: 12,9 ton
Toppfart: 7000 km/h
Maxhöjd: 80 km
Raketeffekt: 1 012 000 hk.
På vägen tillbaka såg vi två gamla Ford Anglia i en liten by.
Det var en fin liten resa, historielektion och gott kaffe.
 







 
 
 

 

Popular posts from this blog